پیش بینی آینده ارز دیجیتال پولکادات

پروتکلی است که امکان انتقال بین بلاک‌چینی هر نوع داده یا دارایی را فراهم می‌سازد. با متحدکردن چندین بلاک‌چین، پولکادات قصد دارد به درجات بالایی از امنیت و مقیاس‌پذیری دست یابد. DOT به‌عنوان نشانه حاکمیت پروتکل عمل می‌کند و می‌تواند برای ایمن‌سازی شبکه یا اتصال زنجیره‌های جدید استفاده شود. این ارز را می‌توان در Coinbase و سایر صرافی‌ها خرید یا فروخت. پیش ‌بینی ارز دیجیتال پولکادات به‌عنوان یک ارز دیجیتال نوپا، با توجه‌به روند رشد و توسعه آینده آن در بازارهای مالی خواهد بود.


اگر در حیطه بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، حتماً اسم ارز دیجیتال پولکادات به گوش شما آشنا است. پروتکل پولکادات با هدف کاهش موانع بین اکوسیستم‌های مختلف بلاکچین، امکان ارتباط بدون واسطه بین این شبکه‌ها را فراهم می‌کند؛ به عبارت دیگر، پولکادات می‌تواند به عنوان یک شبکه از شبکه‌ها در نظر گرفته شود که حتی به ساختارهای بلاکچین با ساختارهای متفاوت اجازه می‌دهد با یکدیگر تعامل کنند. این عملکرد از طریق پاراچین‌ها انجام می‌شود که بلاکچین‌های ویژه‌ای هستند که قابلیت‌ها و نمادهای خود را دارند. در این مطلب قصد داریم تا به آینده نگری ارز دیجیتال پولکادات بپردازیم و به فرصت‌ها و توانایی‌های این پروژه با ارزش اشاره داشته باشیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ایکس پی باشید.




پولکادات(Polkadot) چیست؟

پولکادات (Polkadot) به عنوان یک نسخه بهبود یافته از اتریوم (Ethereum) مطرح شده است. این پروژه در ماه مه ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و نتیجه تفکر و طرح از جانب «گوین وود»، یکی از هم‌بنیان‌ گذاران اتریوم است. اکنون پولکادات توسط بنیاد وب ۳ (Web3 Foundation) اداره و توسعه آن به وسیله شرکت Parity Technologies انجام می‌شود که هر دو توسط گوین وود توسعه یافته‌اند.

پولکادات در سطحی عمیق‌تر از یک بلاکچین مانند اتریوم عمل می‌کند (به این فکر کنید که این پروژه یک بستر فراهم می‌کند که پروژه‌های کریپتویی دیگر می‌توانند روی آن ساختاردهی شوند). پولکادات خود را یک بلاکچین لایه صفر معرفی می‌کند، در حالی که اتریوم و بلاکچین‌های مشابه دیگر مانند سولانا (Solana) و کاردانو (Cardano) به عنوان بلاکچین‌های لایه ۱ شناخته می‌شوند.

یکی از نکات امیدوار کننده در مورد آینده نگری ارز دیجیتال پولکادات مربوط به زمانی است که گوین وود نخستین وایت پیپر پولکادات را نوشت. او احساس نیاز به تعاملات بین شبکه‌های مختلف بلاکچینی در حوزه کریپتو را مطرح کرد. با توجه به مشکلاتی که در توانایی رشد و مقیاس‌پذیری اتریوم وجود داشت، وی سعی کرد این مشکل را با ایجاد یک بلاکچین جدید مبتنی بر سیستم اثبات سهام (proof-of-stake) حل کند.

سیستم اثبات سهام به عنوان یک جایگزین برای سیستم‌های بلاکچین قبلی مانند بیت کوین یا لایت کوین مطرح شد. در اثبات کار (proof of work)، ماینرهای بلاکچین با حل مسائل ریاضي‌های پیچیده برای اضافه کردن بلاک بعدی به زنجیره و دریافت پاداش‌های استخراج تلاش می‌کنند. با اثبات سهام، اعتباردهندگان از توکن‌های خود به عنوان تضمین مالی برای تعیین بلاک بعدی در زنجیره استفاده می‌کنند. مشکل اصلی که گوین وود با پولکادات قصد داشت مورد اصلاح قرار دهد، میزان قدرت محاسباتی مورد نیاز برای سیستم اثبات کار اصلی اتریوم بود.




مدیر 1402/11/20 0 نظر لینک مطلب
تگ ها:

0 نظر

اضافه کردن یک نظر